Eko test razgovorni je naziv za ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila i provodi se radi zaštite okoliša. Obvezna je za sva motorna vozila jednom godišnje prilikom registracije vozila, što nalaže Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Eko test sastavi je dio redovnog tehničkog pregleda motornog vozila, a provodi se putem analizatora plinova. Nadzornik će prilikom ispitivanja ispušnih plinova ubaci sajlu u auspuh motornog vozila i na taj način izmjeri razinu ispušnih plinova koje ono ispušta.
Tehnički pregled i eko test
Prilikom tehničkog pregleda ne pregledava se samo tehnička ispravnost Vašeg vozila već i u kojoj mjeri Vaše vozilo utječe na okoliš putem ispušnih plinova. Osoba ovlašten za pregled motornog vozila, koja se naziva nadzornik, ne smije odobriti prolazak motornog vozila ukoliko vozilo nije u granicama normale, odnosno ukoliko ispušta više ispušnih plinova od normalnog.
Prilikom eko testiranja nadzornik će osim razine ispušnih plinova, odnosno sastava ispušnih plinova, vizualno provjeriti i uređaje ispušnog sustava, usisnog sustava, sustava za paljenje, sustava za napajanje gorivom i razvodnog mehanizma.
Eko test vozila provodi se za osobne automobile, autobuse, kombinirana vozila, teretna vozila i radna vozila. Prilikom tehničkog pregleda svih vrsta motocikala i traktora, ne provodi se razina ispušnih plinova.
Eko test i zaštita okoliša
Eko test sastavni je dio svakog tehničkog pregleda osobnog vozila i mora se obaviti jednom godišnje. Na testu se provjerava razina, odnosno sastav ispušnih plinova ovisno o pogonskom motoru motornog vozila. Eko test vozila je namijenjen zaštiti okoliša kojom se nastoji smanjiti utjecaj čovjeka na eko sustav i na globalno zatopljenje, a kako bi lakše prošli eko test probajte učiniti sljedeće.
Osim zaštite okoliša, povišena razina ispušnih plinova može upozoriti vlasnika vozila na nepravilnosti izgaranja goriva u motoru vozila, što vodi do povećane potrošnje goriva i nastanka skupih kvarova.

Vrste pogonskih goriva i eko test
- Benzinski motori
Eko test benzinaca ovisiti će o vrsti benzinskog motora, odnosno posjeduje li vaše vozilo lambda sondu na ispušnoj grani(REG-KAT) ili ne(BEZ-KAT). Ipak da pojednostavimo, postupak testiranja je sličan za obje vrste motora, a provodi se na način da se vozilu u praznom hodu izmjeri stanje ispušnih plinova pomoću analizatora plinova.
- Dizelski motori
Eko test dizel motora provodi se na način da će nadzornik izmjeriti koeficijent zacrnjenosti. To radi na način da vozilo najmanje tri puta ubrza od brzine vrtnje u praznom hodu do najveće brzine vrtnje.
- Plin
Za vozila na plin prilikom redovnog tehničkog pregleda neće se provoditi eko testiranje. Međutim prilikom prvog tehničkog pregleda provest će se eko test sustava, i u situacija ako je plin ugrađen tvornički ili je ugrađen naknadno.
- Struja
Za vozila s elektromotorom, po logici stvari, redovan tehnički pregled ne uključuje eko test.
Cijena eko testa
Cijena provedbe eko testa razlikuje se ovisno o vrsti pogonskog goriva. Tako je za dizelske motore naknada za eko test 102,58 kn, dok je kod benzinskih motora situacija malo kompliciranija. Benzinski motori dijele se na dvije vrste i to na BEZ-KAT(na ispušnoj grani imaju lamda sondu i katalizator) motore i REG-KAT(na ispušnoj grani imaju lamda sondu i katalizator) motore. Naknada za benzinske motore BEZ-KAT iznosi 53,01 kn, a naknada za eko testiranje benzinskih motora REG-KAT iznosi 99,56 kn. Koju vrstu beninskih motora spada Vaše vozilo možete provjeriti u Vašoj prometnoj dozvoli.